Loading

wait a moment

Målgruppeanalyse er en vigtig del for at fungere, som en virksomhed

din målgruppeanalyse
Spread the love

Før du kan begynde at notere din målgruppes demografi eller gennemse målgruppens målgrupper, skal du forstå, hvorfor du segmenterer din liste over vilde trafik i første omgang. En målgruppeprofil er simpelthen en bestemt gruppe af kunder, der højst sandsynligt reagerer positivt på dine kampagner, produkter og tjenester.

Ofte vil din målgruppeanalyse være baseret på specifikke faktorer som placering, alder, indkomst osv. For eksempel, hvis du er et makeupfirma, er der en god chance for, at du vil appellere til kvinder, der har råd til dine produkter og bor i et område, du kan sende til.

Så hvorfor er målgruppen vigtig? Det enkle svar på det spørgsmål er, at kanalerne, sproget og informationen du bruger til at forbinde med dit publikum, måske ikke er så effektive med en demografisk som den er hos en anden. At finde din målgruppe definition vil hjælpe dig med at skabe en stemme, der virkelig taler til din kunde.

Målgruppeanalyse er relevant for mange virksomheder

I det væsentlige giver en målgruppeanalyse dig retning for din markedsføring og sikrer mere konsistens i dine meddelelser, så du kan opbygge stærkere relationer med kunderne. Når alt kommer til alt, hvis du ved:

I sidste ende drejer det sig om at designe en målgruppeprofil om at etablere relevans. Hvis det du tilbyder, og de produkter du præsenterer, matcher, hvad dit publikum leder efter, vil du være mere tilbøjelig til at få en kunde. Hvis din kunde, du leder efter, er bare “alle”, gør du det meget svært for dig selv at resonere med nogen på et dybere niveau. Husk, jo mere du forbinder med nogen, desto mere sandsynligt er det, at nogen er blevet en advokat og loyal kunde af dit brand.

På dette tidspunkt kender du den overordnede målgruppe definition: En gruppe mennesker, som du vil sælge noget til.

Nu skal du finde ud af, hvem din målgruppe er, ved at se på de egenskaber, du kan bruge til at adskille en kunde fra en anden. I sidste ende det bedste du kan gøre er at oprette en bruger persona, der hjælper dig til virkelig at forfine dit publikum. Men i første omgang kan du starte med at se på forskellige målgrupper demografi for at definere nogle af de vigtigste faktorer, du har brug for at vide om dine ønsker kunder.

Målgruppeanalyse er godt at bruge til vækst af din virksomhed

Nogle af de typer målgrupper, du kan se på, omfatter:

Folk i forskellige aldre virker på forskellige måder. Interessant nok er den person, der mest sandsynligt vil bruge dit produkt, ikke altid den person, du målretter mod. For eksempel, hvis du gennemfører målgruppeanalyse for en baby, så er din målgruppe mere tilbøjelige til at være forældre end nyfødte. Når du ikke har en tydelig aldersgruppe for dine kunder, som i ovenstående tilfælde, skal du prøve at holde dit målmarked så småt som muligt. Hvis du for eksempel sælger software på virksomhedsniveau, skal du undersøge de mest sandsynlige alder af administrerende direktører i din branche. Dette vil hjælpe dig med at designe salgsfremmende strategier, der appellerer til den rigtige aldersgruppe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *